5/2/08

6 PELAJAR HARUMKAN NAMA NEGARA

SEPANG - Sekumpulan enam pelajar dari dua sekolah rendah di ibu negara berusia antara 10 hingga 12 tahun berjaya mengharumkan nama negara selepas menjuarai Kategori Persembahan dalam Liga Lego Pertama (FLL) peringkat Asia yang julung kali diadakan di Tokyo, Jepun minggu lalu.
Ahli pasukan yang dikenali 'Go Enason' itu terdiri daripada Rupert Kay Shu Jia, 12; Yew Wei Hao, 12 dan Benjamin Phang Shin Yoong, 10 dari Sekolah Jenis Kebangsaan (Cina) Jalan Davidson, Kuala Lumpur dan Wan Farahin Ahmad Fahmy, 11; Nur Fatihah Athira Muhamad, 11 dan Aiman Syahirah Ahmad Dzulfakhar, 11 dari Sekolah Kebangsaan Convent (1) Bukit Nanas, Kuala Lumpur.

Di atas merupakan sebahagian petikan dari akhbar Harian Metro.

Murid-murid kita telah diiringi oleh seorang guru iaitu Pn. Haslina Hassim, juga ibu-ibu dan penjaga murid-murid kita Pn. Wan Fatimah Ahmad, Cik Junira Abdullah dan Pn. Faridah Hanum. Kejohanan ini telah disertai 58 pasukan dari 24 buah negara. Antaranya ialah France, Sepanyol, Egypt, Amerika, Saudi Arabia, England, Brazil, Jepun, Korea dan Holand.

2 comments:

Anonymous said...

Congratulations Girls, We are so very proud of you. You are truly the spirit of "MALAYSIA BOLEH" WELL DONE!

haslina said...

terharu sangat masa team Go Enason (Team Malaysia) lawan team Denmark... brgema gema Malaysia Boleh sebab Arab Saudi, Egypt, France , USA ... mcm2 team lagi bagi support abih kat kita...
Go East Go West Malaysia is the best
One One Malaysia Number One